Struggle jij als trainer soms ook met het ontwikkelen van leerdoelen voor je training? Vraag je je af hoe je een veilige leeromgeving bij online lessen kunt creëren of hoe je deelnemers aan een training kunt activeren?  En maak jij je on- en offline trainingen graag afwisselend? 

Tijdens de opleiding ‘ontwerpen van blended leren op afstand’ van GGZ Ecademy gingen trainers en opleiders in de ggz samen aan de slag. Ieder met een eigen onderwerp, een eigen missie en een eigen verhaal. Ze oefenden met werkvormen, het ontwerpen van lesplannen, het activeren van kennis en nog veel meer. Tijdens een gastles over de parallellen tussen het ontwerpen van een magazine en het ontwerpen van een training, ontstond een idee. Wat zou het mooi zijn om de ervaringen en tips uit de training te delen met alle trainers in de ggz! 

In deze uitgave over online trainingen lees je meer over blended leren en een goed didactisch ontwerp, van online rollenspel tot veiligheidskaart voor trainingen.

Bekijk het magazine via de website. Lukt dat niet? Het magazine is ook als download beschikbaar: